?

Log in

No account? Create an account

попередні записи | наступні записи

В Ріо представлені, майже всі види громадського транспорту. Є і метро – дві лінії, що будуються з 70-х років. Є трамваї, навіть два види. Немає тролейбусів, але зате є автобуси. От про них в першу чергу і поговоримо.

DSC09130

Скажу одразу, це найстрашніший, але найпопулярніший вид транспорту. Найстрашніший – бо гасають як дикі звірі. Обганяють, підрізають… Хоча кому я розказую. Українцям все це знайоме – адже наші жовті маршрутки ведуть себе аналогічно.

А тому відома і причина – зарплата водіїв автобусів у Ріо прямо залежить від виручки. Вам все ясно?

20160109_190910

Автобусних маршрутів безліч. Кількість номерів перевалила за тисячу. Звісно, значна частина дублюється, багато накладок чи навпаки, пропусків. Обслуговують маршрути кілька автобусних компаній. Приватних.

Самі автобуси є кількох типів. Всі – великогабаритні, але частина з кондиціонерами, частина – гроби на колесах. Буквально днями уряд дозволив підняти ціну проїзду з 3,50 до 3,80 ріала (множимо на шість аби вийшла гривня) і це спричинило масові протести. Є ціна і вища – для магістральних маршрутів.

20160109_133855

20160109_162647

Головний сюрприз чекає пасажира всередині. Значну частину передньої частина салона займає металева решітчаста конструкція з турнікетом, а іноді двома. Це – система обілечування пасажирів. Очевидно, такі майже тюремні умови викликані загальною культурою проїзду, яким славилось місто.

Але відколи з’явились ці штуки – кордон на замку. Гроші даються безпосередньо водію або кондуктору, який воссідає біля турнікету. Є варіант з електронними проїзними картками. Але списуються гроші з них вкрай повільно, картку треба тримати секунд п’ять, тож при посадці значної групи людей черга стає доволі серйозною.

20160109_130907

20160110_111534

20160110_111331

Два турнікети встановлюють для розділення карткових і готівкових пасажирів. Але це нічим не помагає, адже платформа та сама. Ну і ширина цих проходів для деяких попастих бразилійок – непростий тест.

Ну і щодо культури поведінки. Здається, її тут контролюють доволі ретельно. Бо попри хамовиту манеру їзди, навіть найагресивніший водій з пасажирами був увічнивий. Переповнений автобус він все одно зупиняв на зупинках і терпляче пояснював жіночкам, що ті ніяк вже не влізуть. Потім закривав двері і давав газу.

Зупинки переважно на вимогу. Підняв руку – стали. Ну або натиснув кнопку в салоні. Переважно на зупинках. А от інформації власне на місцях зупинки автобусів – ніц. Навіть переліку маршрутів, я вже мовчу про інше.

20160109_133855

Ось і табличка на вікні – ідея для франківських реформаторів. Напис такий. Як я кермую? І адреси для скарг, в т.ч. смс. Гарно?

20160110_111525

Далі будЕ.

Comments

( 3 коментарі — Прокоментувати )
Юрій Гриньків
10 березень 2016 12:40 (UTC)
Автобус увесь в трубах. Це що в салоні тіпа касір сидить?
mr_brut
10 березень 2016 12:48 (UTC)
так
zelena_zaraza
19 березень 2016 01:38 (UTC)
Дивно, що влада Ріо не взяла приклад з транспортної системи Куритиби (штат Парана), де плата за проїзд відбувається на зупинці, а от автобус лише перевозить пасажирів. В результаті немає затримок з оплатою за квитки і кількість касирів-контролерів можна значно скоротити
( 3 коментарі — Прокоментувати )

Profile

dmitros
mr_brut
Вадим Войтик
Тут був Я

Latest Month

жовтень 2017
S M T W T F S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Tags

Блогун - монетизируем блоги
Поиск по блогу

    Яндекс

free counters




bigmir)net TOP 100

Розроблено LiveJournal.com
Designed by Paulina Bozek