?

Log in

No account? Create an account

попередні записи | наступні записи

Як жити з ЄРЦ?

У Франківську є три речі, про які завжди можна говорити образно та емоційно, — влада, дороги й комуналка. Розберемо кілька аспектів діяльності комунального підприємства «Єдиний розрахунковий центр», які найбільше дратують мешканців. Про те, як жити з ЄРЦ, — директор підприємства Вадим Войтик.

— Франківці скаржаться газеті, що отримали рахунки від ЄРЦ за жовтень і побачили в них більшу, ніж завжди, суму. Зверталися з вулиці Коновальця, 132А. Чому плата зросла?

Люди ще не звикли, що вартість утримання будинків може змінюватись залежно від пакету послуг, які були надані за попередній місяць. Це перевірка димових та вентиляційних каналів, дератизація, дольова участь у поточному ремонті. Такі платежі разово доплюсовують до сталого тарифу. Їх прописують окремим рядком у рахунку. У цьому будинку міняли підвальні розгалуження на умовах дольової участі його мешканців. Усі квартири, крім однієї, підписали відповідний протокол.

Така система діє вже майже рік, і поступово кількість питань про схему нарахувань зменшується. Інше питання — повнота та якість наданих послуг. Чого гріха таїти — на початках чимало підрядників виконували такі разові роботи більше на папері. І з допомогою людей ми змушували їх знову і знову повертатися до будинку, допоки роботи дійсно не були зроблені.

— Як можна дізнатися, за яким принципом нараховують додаткові суми? Наприклад, на Симоненка, 20 зроблений поточний ремонт сходових — на умовах 50% співфінансування з мешканцями будинку. Кошторис — 7969 грн. Скільки має заплатити кожна квартира в цьому будинку за виконані роботи? Суму ділять за кількістю квартир чи квадратних метрів?

Добре, що люди відчувають себе відповідальними власниками і цікавляться кошторисами. У реєстрах робіт, які ми публікуємо щомісяця у відповідному розділі сайту «Домівка.іф.юей», розписані всі ці розрахунки — вони проводяться у перерахунку на квадратний метр. Якщо є непорозуміння, можна звернутися у відділ експлуатації житлового фонду й там безпосередньо ознайомитись із документами. Сподіваюсь, що найближчим часом ми знайдемо спосіб оприлюднювати і цю інформацію. Наразі маємо труднощі виключно технічного характеру: кожен ремонт — це 30-50 сторінок проектної та звітної документації.

— Інтернетом користується не так вже й багато людей. Скільки абонентів має ЄРЦ? Скільки зареєстровано в «Домівці»? Звідки про те, що відбувається, може дізнатися решта абонентів, скажімо — літнього віку?

На початок 2012 року в Україні регулярно послуговувалось інтернетом, як демонструють лічильники, 15,5 млн. чоловік — 33% населення. В Києві — понад 60%, в Івано-Франківську — близько 30%. Статистика відвідування сайту «Домівка» це підтверджує. Впродовж місяця сайт відвідують близько 10 тис. унікальних користувачів. З 50 тис. абонентів станом на 5 листопада в системі присутні 8315 користувачів. Через інтернет до ЄРЦ надійшло 1278 звернень. Решті абонентів пропонуємо спілкуватися традиційно — особисто або по телефону. Актуальні номери телефонів зазначені в рахунках.

— Щомісяця ЄРЦ збирає в середньому 200 тис. грн. за свої послуги. Фактично це послуги посередника. За що конкретно платимо? Куди комунальне підприємство витрачає зібрані кошти — 3 млн. грн. на рік?

Посередники між споживачем і виробником є в усіх сферах. Магазин чи супермаркет тому приклад — ми ж не їдемо на ферму чи завод купувати продукти. Завдання ЄРЦ — забезпечувати управління житловими будинками і замовляти відповідні послуги. Завдання виробників-виконавців, які співпрацюють з ЄРЦ, — ці послуги надавати, не переймаючись збиранням оплати за них, спілкуванням з мешканцями тощо.

Перелік послуг і обов’язків управителя, який оплачують у складі квартплати, досить великий: будинкова документація, кошториси, паспорти готовності, акти прийому робіт, довіреності, пільги, субсидії, утримання служби експлуатації та контакт-центру, паспортистів, служби технічного нагляду. Крім того, саме ЄРЦ несе витрати з утримання спільних будинкових мереж, зняття показників електролічильників, благоустрою, експертизи стану будинків. Звіт і про надходження, і про видатки публікується на сайті щомісяця.

— Стосовно структури загального платежу, поясність, чим відрізняється тариф на обслуговування п’ятиповерхової «хрущовки» і дев’ятиповерхівки? Чи справді мешканці будинку, в якому є більша кількість квартир, платять за утримання свого будинку менше?

Якщо кількома словами, то уряд ще у 2009 році «прив’язав» усі роботи в ЖКГ до загальної площі житлових приміщень будинку. Для визначення вартості послуги з прибирання прибудинкової території це означає, що чим менша прибудинкова і чим більше квартир, тим менше платитимуть люди. Саме тому для новобудов, до яких належить усього пара соток землі, тариф вийшов меншим. Причому істотно меншим, аніж для будинків на Позитроні чи Пасічній. До речі, в цих мікрорайонах багатоповерхівки мають найбільші прибудинкові території.

— Тарифи у Франківську одні з найнижчих в Україні. Ми постійно чуємо, що їх мають привести у відповідність із собівартістю. Чи треба готуватися до зростання платежів?

Державні дотації компенсують різницю підприємствам теплопостачання та водоканалу. ЄРЦ, як і жеки свого часу, не отримував і не отримує компенсацій з держбюджету. На рівні ЄРЦ ініціативи з перегляду й підвищення тарифів немає.

— Як управитель, ЄРЦ відповідає за якість виконання послуг, які надає?

Безумовно, відповідає.

— В якому випадку перерахують вартість послуги, яка була надана неякісно або не була надана? Скільки претензій щомісяця приймає ЄРЦ? Чому виникла необхідність втручання прокуратури в роботу підприємства?

Роботу ЄРЦ регулярно контролюють всі можливі наглядові органи. Якби мова йшла про приватну структуру, вона давно би зійшла з ринку при такій увазі — кожна перевірка займає величезну кількість часу і відволікає від роботи.

Більшість контролерів не знайшли суттєвих недоліків. За рік ми отримали п’ять приписів. Вони стосувалися роботи зі зверненнями громадян, зауважень стосовно санітарного стану однієї з прибудинкових територій, протипожежного стану висотних будинків, застережень щодо окремих пунктів наших договорів та порядку нарахування ПДВ на послуги. Останній припис, до речі, оскаржений в адміністративному суді.

Звіт про кількість отриманих претензій та скарг публікується на сайті щомісяця. Як і відомість перерахунків за невідповідні послуги. У жовтні найбільше нарікань було на мережі холодного водопостачання і теплові мережі. За неналежно надані послуги —прибирання сходових і прибудинкової території — минулого місяця зробили перерахунок 13-ом абонентам.

Прошу врахувати, що перерахунки — не механічний процес на вимогу, а регламентована законодавством процедура, якої слід дотримуватись. Щоби його зробити, треба на місці скласти відповідний акт — у присутності інспектора ЄРЦ і представника виконавця. Реагувати слід оперативно — коли ми закриваємо рахунки за минулий місяць, претензії вже не приймаються.

— Є нарікання на роботу спеціалістів КП «Аварійна служба ЄРЦ». За роботу їм платять безпосередньо споживачі. Хто визначає вартість робіт? Непоодинокі випадки, що гроші осідають в кишені так званого майстра, а труби продовжують протікати. І телефон, який залишив той «спец», — мовчить. ЄРЦ у цьому випадку відповідає за кінцевий результат?

Жодних грошей за жодну з послуг працівники ЄРЦ в руки не мають права брати. В тому і прозорість схеми ремонтів — все буде включено у наступний рахунок і сплачено через банк. Таким чином, і претензії пред’являються саме тому, кому були сплачені кошти.

Ясно, що від недобросовісності працівників не застрахований ні сам ЄРЦ, ні його підрядники. Зверніться на гарячу лінію 750-600, і наш відділ технагляду офіційно проведе перевірку з цього питання. Переконаний, що цьому активно сприятиме і керівник підприємства «Аварійна служба ЄРЦ».

— Чи можуть абоненти знайти в ЄРЦ професійних сантехніків, електриків, мулярів, столярів?

Ні, не можуть. Ми управляюча компанія, тож можемо лише запропонувати перелік фірм, де такі працівники є в штаті. А наймати їх для робіт у своїх квартирах мають самі мешканці.

— ЄРЦ запровадив щомісячні заохочення — комунальну лотерею — для сумлінних платників. В останньому розіграші взяло участь 380 абонентів. Як їх відбирали? Які вони, критерії сумлінності?

Відбулося вже три таких розіграші. Умова проста: внести черговий платіж до 20 числа поточного місяця, перевірити відсутність заборгованості — і ви вже автоматично берете участь у акції. Списки потенційних учасників розіграшу готуються на підставі даних автоматизованої управлінської системи ЄРЦ. Залежно від кількості призів, їх із загальної кількості абонентів вибирає сама система.

У день розіграшу ми запрошуємо на жеребкування і представників преси, і власне потенційних переможців. На їхніх очах з барабана витягають номери з особовими рахунками. Призи — домашня техніка і грошові сертифікати в супермаркети міста.

подарунки від єрц

Відзначу, що рік тому, головним завданням ЄРЦ був порятунок галузі від колапсу. Ми вже забули, але тоді зупинялись ліфти, вимикалося світло, податківці щодня арештовували рахунки. Кількамісячні борги по зарплаті жеківських робітників з’їдали всі надходження, не залишаючи майже нічого на необхідні для ремонтів матеріали. І з цим ми впорались.

На жаль, багато чого і не вдалося. Але це й не дивно: наша модель реформи — перша в Україні. Це зараз за прикладом Івано-Франківська планують реформувати комуналку Рівного, Кіровограда та інших міст. Роботи в нас ще дуже багато.

Розмовляла Наталія КУШНІРЕНКО, Галицький кореспондент, 8 листопада 2012 р.

Comments

( 1 коментар — Прокоментувати )
darynochka
14 листопад 2012 15:24 (UTC)
круто! молодці.
( 1 коментар — Прокоментувати )

Latest Month

жовтень 2018
S M T W T F S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Tags

Блогун - монетизируем блоги
Поиск по блогу

    Яндекс

free counters




bigmir)net TOP 100

Розроблено LiveJournal.com
Designed by Paulina Bozek