?

Log in

No account? Create an account

попередні записи | наступні записи

Чи знаєте ви, чому так різняться рахунки від Єдиного розрахункового центру, які ми маємо щастя отримувати щомісяця?

А все дуже просто — викликали аварійку, бо світла нема, копієчка клацнула, кран прорвало — клацнула, ринву прочистили — клац-клац. І все додається до основного тарифу. Це навіть при тому, що ви нікого не викликали, а труба протікала в підвалі вашого сусіда.

Ні, це не так. Всі аварійні роботи включені до сталої складової тарифи. Виняток — лише вартісні роботи з поточно-аварійного ремонту, які потребували суттєвіх матеріальних витрат. Наприклад, розкопки, заміни 3-4 метрів труби та шарових кранів, заміна віконної рами чи кількох метрів ринви. (Тут і далі коментарі Войтика).

І все воно правильно, і все воно вірно, бо праця повинна оплачуватися, але для чого тоді мешканці сплачують так звану квартплату по фіксованому тарифу, в який між іншим входять такі послуги, як «технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем» та «технічне обслуговування будинку».

Чи може труба в підвалі сусіда не належить до внутрішньо будинкових систем, а заміна запобіжника в електрощитку не є технічним обслуговуванням будинку. Якщо це так, то маю право вимагати пояснень чим одне відрізняється від другого.

Пояснення. Заміна запобіжника входить в технічне обслуговування. Загальний перелік робіт, що входять в це поняття давно визначений наказом Житлокомунгоспу № 150 ще від 2004 року (повна назва «Про затвердження Примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд»).

Про прибирання сходових кліток та прибирання підвалів, технічних поверхів та покрівлі взагалі можна не згадувати, бо на моїй пам’яті такого зроду не бувало.

Сходові — важлива складова квартплати. В невеликих будинках ЖЕКи системно ігнорували її виконання. Ми вимагаємо від наших підрядників виконання цієї роботи (крім будинків до 2 поверхів — там ця послуга не нараховується). Ви можете цього не знати, але щотижня по цілому місту здаються звіти від прибиральників, де є підписи мешканців. Ці звіти — інструмент контролю якості. Маю впевненість, що загалом робота реально покращилась. Зрештою, якщо ні — саме від цієї послуги можна спокійно відмовитись в установленому порядку.

Також мене дуже зацікавило обслуговування димвентканалів, за яке мені минулого місяця нарахували аж тридцять копійок на квадратний метр жилплощі. Дуже мені б хотілося дізнатися коли це диво сталося, бо я ніяких сажотрусів в очі не бачив.

Завжди ставлю просте запитання: чи оплачувалась ця послуга раніше і як часто. Відповідь така: так, оплачувалась, причому щомісяця. Тепер платити треба лише раз на рік. В місяць, коли вперше згідно графіку до вашого будинку прийшли відповідні працівники. Про це у вас внизу бул розміщені оголошення — подивіться уважно. Виконавець — ТОВ «ІФпромсервіс», ретельна і уважна фірма. Якщо вас не було вдома, то за місяць процедура буде повторена. І так доти, доки Ваш підпис не буде у відповідному журналі.

До речі, саме завдяки ретельності нашого підрядника вдалося уникнути великої техногенної проблеми по вул.. Довженка, 1а (де не працювала система всього багатоквартирного будинку). Завдяки їх же старанності, на жаль, було знайдено мертве тіло людини, яка вже два тижні пролежала у ванній.

Втім, можливо вони, під покровом ночі видерлися на дах і таємно (від скромності) прочистили димарі. Всяке буває.

Без візиту до квартири роботи не виконуються. Лише зауважу, що мова не стільки про прочистку, скільки про перевірку, та виконання робіт тоді, коли це треба. (Знову ж — дрібних робіт, поточний чи капітальний ремонт потребує додаткової оплати).

А ще мені нарахували плату за технічне обслуговування конструктивних елементів, яке здійснило ТОВ «Комунальні інвестиції». Хто б мені пояснив, що це таке, ці конструктивні елементи і чи це пов’язано з тим, що будинок, в якому я мешкаю, продовжує настільки успішно просідати, що мені довелося витягати кахлі перед дверима, бо двері вже перестали відчинятися (див. фото).

Знову ж, найретельніше всі складові кожної з послуг розписані в нас на сайті, в нормактивних документах, а також в розділі запитання-відповіді. Мова йде в тому числі про щорічну підготовку до зими, про ведення будинкової документації, про дрібні ремонти, скління, утримання інженерної служби підприємства ЄРЦ.

До складових згаданих послуг входить і управлінська складова — наприклад, утримання контакт-центру чи паспортистів, чиї послуги є не безкоштовними, а сплачуються (та сплачувались) завжди за рахунок квартирної плати.

До речі, якщо раніше біля 75% коштів у складовій надходжень і займало утримання персоналу, то в даний час це 10%. Решта йде саме на виконання робіт.

І ось тут я підхожу до найголовнішого.

Гроші справно капають на рахунок ЄРЦ, а будинок валиться. Ніякого шансу на порятунок немає. Знаєте чому? Та тому, що будинок вважається таким, в якому проведено капітальний ремонт.

Цей факт викликає неймовірні веселощі в представників різних комунальних служб, які вряди-годи навідуються до нас. І я їх розумію, бо тріщини в стінах, перекошена підлога, потріскані сходи таки повинні викликати здоровий сміх.

Не сміються лише різноманітні комісії, які періодично (реагуючи на листи мешканців) навідуються до будинку. А знаєте, чому вони не сміються? Бо вони не помічають ні тріщин в стінах, ні перекошених підлог, ні потрісканих сходів, ні перекособочених дверей.

Квартплата ні до реформи, ні після ніякого стосунку не мала до капітального ремонту будинку. Крім того, будинкова документація не містить ознаки «проведено капремонт». Є оцінка реального поточного стану. По завершенню інвентаризації масив інформацію по ВСІМ будинкам ЄРЦ буде у відкритому доступі, завдяки чому вперше буде видно об’єктивну картину стану житлового фонду.

Однак — повторюся — це не має жодного стосунку до розміру квартплати. Мова йде про інформування управителем власників щодо реального стану майна, переданого йому в управління. Рішення щодо утримання, схоронності, відновлення майна повинен приймати власник.

Час писати листа в Єдиний розрахунковий центр, бо туди мешканці будинку ще не зверталися. Та це навряд чи поможе. З огляду на один пункт, який розміщений в останньому рядку списку послуг, які начебто надає ЄРЦ.

Будемо вважати, що слово «начебто» вжито для гостроти.

Читаємо «Дольова участь у капітальному ремонті». Навпроти послуги п’ять нулів, що й зрозуміло. Цікаво лише, яка б сума там з’явилася у випадку проведення ремонту. Хто знає, скільки коштує укріплення фундаменту?

Укріплення фундаменту коштує від 50 до 500 тисяч грн. Для трьох будинків міста (Бандери, Довга, Незалежності) ми будемо проводити такі роботи на умовах співфінансування. Виконавець — фірма «Цемгідро», така в нашому місті одна.

Ніякі роботи тепер без участі і рішення самих власників неможливо. До речі, перед цим ЄРЦ замовляє відповідний проект (виконавець — «Діпромісто»). Виключно за власні кошти, тобто за рахунок сталої складової тарифу. Проект і є підставою для інформування власників щодо стану їх майна.

Гадаю, що для шести квартир, які розміщені безпосередньо в будинку (дві інші квартири в прибудові) сума може виявитися не підйомною. Хоча б з огляду на те, що нещодавно лише за побілку під’їздів ЄРЦ зажадав з мешканців багатоквартирного 9-ти поверхового будинку по 170 гривень з помешкання.

Давайте порахуємо. Поточний ремонт сходової (найпростіший) 9-поверхового будинку вартує 10-12 тисяч грн. Приведіть за руку будь-яку будівельну організацію та попросіть оцінити її вартість робіт. Гарантовано це будуть більші цифри. Названа Вами сума — це приблизно 6 тисяч грн., тобто якраз половина вартості. Другу половину дає бюджет.

Саме на таких умовах в місті ВЖЕ виконано ремонт біля 40 сходових.

Правда, виникає питання — куди ж ідуть ті кошти, котрі ми сплачуємо щомісяця? Питання зависає в повітрі, а чиновники сором’язливо запихають гаманець поглибше в кишеню.

А оце вже геть даремно. Інформація відкрита — гроші йдуть на вибори Сича, Солов’я та інших кандидатів. А якщо серйозно, то я не пригадаю звітів ЖЕКів про витрачені кошти. У той час як ЄРЦ щомісяця звітується (і без питань, які нібито десь зависають) про те, від кого скільки отримав і кому скільки заплатив.

Вам щось не ясно в тій інформації — так ви ж ЗМІ, скористайтесь законом. Надішліть запит щодо використання коштів так, як Вам буде ясніше — ми надамо відповідь. Був такий запит від Вас чи Ви коментували хоч один слайд з того щомісячного звіту перед тим, як оцінити глибину моєї чиновницької кишені?

Але листа все одно потрібно писати. І не лише нам, а всім мешканцям будинків, де подібна ситуація. З однією метою, щоб згодом, коли будинок (не дай Боже) завалиться, як це сталося на вулиці Січових Стрільців в Івано-Франківську, як це сталося в Луцьку, як це періодично трапляється в інших містах України, чиновники не розводили руками й не заявляли, що до них ніхто не звертався.

Біда одна. Люди (а я так розумію — і Ви) не розуміють, що будинок — це Ваша власність. Що обов’язок такої організації як наша чи ЖЕКу — оцінювати поточний стан, виконувати замовлений вами обсяг робіт та звітуватись про це. Рішення про використання своєї власності приймаєте Ви. І саме власник несе відповідальність за збереження свого майна.

Володимир Мулик, газета “Захід-Пост”, липень 2012 р.

Latest Month

жовтень 2018
S M T W T F S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Tags

Блогун - монетизируем блоги
Поиск по блогу

    Яндекс

free counters




bigmir)net TOP 100

Розроблено LiveJournal.com
Designed by Paulina Bozek