?

Log in

No account? Create an account

попередні записи | наступні записи

На житлово-комунальну реформу зараз є багато нарікань.  Втім, всі ми розуміємо, що без неї не обійтись, оскільки такі управлінські компанії, як ЖЕО, вже віджили своє і стали банкрутами.  Здійснення змін у житлово-комунальному господарстві поклали на  Єдиний Розрахунковий Центр - управлінську компанію, яка тепер і нараховуватиме тарифи за комунальні послуги, і підбиратиме підрядників,  і проводитиме конкурси, і робитиме ще багато чого іншого.

Відтак, найбільше претензій щодо здійснення нарахувань власникам помешкань є саме до Єдиного Розрахункового Центру. Тож не дивно, що питання, які хвилюють івано-франківців ми задали саме керівнику ЄРЦу  Вадиму Войтику.

lr-07039

 

Пане Вадиме, реформа ЖКГ – це дуже глобальне питання. А мешканців міста часто хвилюють насушні питання. Наприклад, що їм робити, коли у них потече у ванній кран.

В.В.: Обслуговування не входить і ніколи не входило у тариф за комунальні послуги. За це завжди платили окремо. Так буде і тепер: все, що знаходиться у квартирі - є власністю власника.  Тобто всі  послуги,  які здійснюватимуться  у помешканні є платними.

У нас трапився один випадок:  жіночка-пенсіонерка викликала сантехніків, бо у неї потік кран. Та справа в тому, що вона проживає у гуртожитку, а кран розташований  на території загального користування.  Прийшли сантехніки і сказали, що ремонт крану  - послуга платна. Але коли побачили, що квартира не приватизована і кран загального користування, то розвернулись і пішли.  Що робити з цим? – Я не знаю.

Багато мешканців міста зазначають, що прибудинкові території ніхто не переміряв, а розміри  в ЄРЦ передали з ЖЕО. Втім, івано-франківці стверджують, що розміри не відповідають дійсності. Чи ви збираєтесь якось виправляти цю ситуацію?

В.В.: До нас і справді звертаються люди з прохання перевірити площу прибудинкової території. Якщо є таке звернення, то відправляємо до того будинку наших людей і вони рулеткою переміряють територію. До того ж, переміряють у вигідний для мешканців бік.

Та тут є один нюанс:  У нас є вулиця,  за  яку відповідає ДРЕУ, є прибудинкова територія,  за яку відповідають власники будинку: вони замовлять і їм позамітають. А  є й інша територія – між вулицею і прибудинковою територією  - яка не належать нікому. Хто її буде прибирати? – Це ще не визначено.

Мешканці деяких будинків поскаржились, що обслуговуванням  дитячого майданчика коштує їм дуже дорого. Чому так?

Перш за все, хочу сказати, що всі цифри ми  ще уточнюємо. Насправді, люди дивуються одному: вперше з ними обговорювали тарифний план. Ніколи цього раніше не було. Дехто вважає, що нарахували неправильно. Але в гастрономі не обговорюють тариф на продукти, чи в залізничній касі –  вартість проїзду потягом. Втім, ми завжди прислухаємось до івано-франківців і після громадських слухань не раз  відбувалися зміни у рахунках. Комусь потрібно переміряти будинкову територію, комусь -  коригувати кількість будинкових мереж.  Більше прозорішого формування тарифів – годі й чекати. Якщо задуматись над цим процесом, то хіба влаштувати голосування, але цього вже  точно не буде.

Але  варто зазначити, що тарифи зростають не лише в  більшу сторону. Є  й інша небезпека: вперше третина тарифів виходить дешевше, ніж до реформи. Подивіться на таблицю тарифів,  на нашому сайті. Ця таблиця постійно уточнюється. Остаточні тарифи будуть за два-три тижні. Чи були в нас колись такі тарифи : 46, 47, 48 копійок за метр квадратний?  А було на тому первісному етапі  і 2,70 грн. за метр квадратний.

За послуги управлінської компанії ЄРЦ заклав  для себе 11 копійок. Чи входять ці 11 копійок у граничний тариф?

В.В.: Мешканцям міста не треба дораховувати 11 копійок. Ми їх заберемо звідти. Це все ми вирішили зробити за підсумками громадських слухань.

Які, на вашу думку, переваги  реформи житлово-комунального господарства?

В.В.: Перш за все, головною перевагою є впорядковані документи. Плюсом є і недопущення на ринок Івано-Франківська приватних управлінських компаній.  Така реальна загроза  була у місті з січня місяця. Уже навіть рішення  було прийняте по цій компанії  зі сходу України. Втім, вирішили все-таки  просувати на ринок ЄРЦ.  Перевагою є і результати нашої діяльності : вже є загальноміська база, вперше є порядок з документами, з організацією прийому і виконання заявок і т.д.

Чи можете ви мешканцям докладно пояснити схему творення тарифів за комунальні платежі? Чи закладаєте ви в розрахунки рентабельність?

В.В.: Це проблемно навіть для економістів. Звичайній людині - тим більше. Можна відкрити  всі постанови, положення і тоді порахувати. Мешканці не можуть, наприклад,  перевірити з чого складається ціна на хліб у магазині. Але в цьому випадку ціну на обслуговування помешкань можна перевірити.  Можна взяти  цю величезну формулу і спробувати у ній розібратися. На нашому сайті є розрахунки до тарифів і кожен може перевірити. Рентабельність тарифів  складає 15 %.

Мешканці міста говорять про певну несправедливість по відношенню  до жителів певних будинків:  в одних будинках зробили  капітальний ремонт, а в  інших  - ні. Чи можна якось  це  компенсувати?

Наше підприємство жодної іншої копійки, крім коштів мешканців, немає. Все, що можна зробити – це продовжити практику ремонту одних будинків за рахунок інших. Це хіба буде справедливо? Нам треба закінчити практику збирання грошей в одному місці, а віддавання в інше. Наприклад, як працює ЖЕО? - Бере гроші за квартплату. Платить з тих грошей за електроенергію,  теплопостачання, у аварійні служби, ще комусь. А того, що залишається, на ремонт будинків уже не стає. Гроші взяли з 200 будинків, а  відремонтували  - один. Це не справедливо.

А скільки людей залишаться в житлово-комунальних організаціях?

В.В.: Я не готовий відповісти на це питання. Точно знаю, що у жеках не залишаться паспортистів, зменшиться кількість бухгалтерів і майстрів. Оскільки функція нарахування квартирної плати уже відійшла до нас. Хто залишиться - залежить від начальників ЖЕО. Слід також зазначити, що залишаться не всі жеки, адже їх чекають не прості економічні перспективи: у них у всіх зараз арештовані рахунки. В Івано-Франківську  - найнижчій тариф в Україні, мабуть тому і всі жеки є банкрутами.

Що робити людям, коли ЖЕО відмовляються обслуговувати їхні помешкання?

В.В.: Хай люди в такому випадку телефонують в ЄРЦ. Невдовзі у нас буде готовий кол-центр.  А поки що можна телефонувати  за номером 75-03-09.

Хто, на вашу думку, найгірше сприйняв реформу ЖКГ ?

В.В.: Напевно ті,  хто невдовзі може опиниться «на вулиці». Люди сиділи на посадах, чи просто на роботі, а тут доведеться шукати щось інше . Союзників у нас небагато.  ВО «Свобода» ризикнула і проштовхнула цю реформу. А могла б, як в інших областях, і далі махати прапорами.

ЄРЦ у місті є монополістом. Як івано-франківці будуть знати, що конкурси, які ви проводитимете, будуть чесними?

В.В.: Негатив  полягає у тому, що це єдина у місті  управляюча компанія.  Тобто, немає конкуренції  між управлінцями.  Звичайно, це мінус.  Проте, у нас буде створений тендерний комітет.  Я наприклад, хороший і люди це знають,  а як хтось поганий сяде на це місце, то що тоді буде? Тому, треба зараз закласти такі процедури, з якими будуть рахуватись. Зі мною була чітка домовленість: закласти підвалини, зробити так, щоб демократичні процедури не дозволяли відійти від курсу.  Щоб це було прозоро і чесно.

Чи можете ви щось порадити мешканцям міста?

В.В.: Потерпіти. Згадаймо, як  робиться ремонт. Всім не подобається, і ціна не та, і комфорту мало. Але, врешті-решт, все стає кращим, ніж було. Так і з цією реформою: може не буде аж так красиво, як очікувалось, але буде  краще, це я точно знаю.

Розмовляла Вікторія Біла, Захід-Пост, 25 листопада 2011 р.

Profile

dmitros
mr_brut
Вадим Войтик
Тут був Я

Latest Month

жовтень 2017
S M T W T F S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Tags

Блогун - монетизируем блоги
Поиск по блогу

    Яндекс

free counters




bigmir)net TOP 100

Розроблено LiveJournal.com
Designed by Paulina Bozek