?

Log in

No account? Create an account

попередні записи | наступні записи

Реформа  житлово-комунального господарства  у місті вже давно стала «каменем спотикання». Про неї говорять багато і всі.  І у більшості випадків - нарікають. Звичайно, такі реформи проходять завжди болюче і є непопулярними. Але багато негативу можна уникнути, якщо івано-франківці знатимуть,   що саме передбачає  оплата комунальних послуг, яку сформував Єдиний розрахунковий центр в Івано-Франківську.

Безумовно, реформа ЖКГ – процес невідворотній. І якщо міська влада пішла на такий неполярний крок, то він був вкрай необхідний (як ми знаємо ЖЕО міста – є банкрутами, тому й не можуть цілком управляти тарифами і надавачами послуг у місті).

Мабуть найбільше розуміються на тарифах за комунальні послуги голови будинкових комітетів, об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, житлово-будівельних кооперативів  та інших органів самоорганізації населення.

Тож ми запросили голову будинкового комітету, що по вулиці Стуса, 25, Галину Гринюк прокоментувати нові тарифи, які подав ЄРЦ для мешканців.

lr-06378

Пані Галино, більшість людей сприймає реформу ЖКГ у місті  негативно. Ви також вважаєте, що реформа має лише негативні наслідки чи бачите ще й певний позитив?

Г.Г.: Слід сказати, що новостворена організація – це не просто Єдиний розрахунковий центр (ЄРЦ)   - це комунально-управляюча компанія.

Безумовно, як кожна така реформа вона має свої переваги й недоліки.  Першої  з переваг можна назвати порядок з документами. Коли  ЄРЦ брав кожен будинок на баланс, то перед тим обов’язково мусив привести до ладу всі документи. Тобто, якщо б завтра  мешканці будинку захотіли зробити об’єднання співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ), то  певна задача для них спроститься, оскільки документи на будинок – технічний паспорт та інше, уже будуть готові  і їх можна буде взяти в  ЄРЦі.

Другою перевагою є те, що ця управляюча компанія  є комунальною.  Зараз переважно на Сході України  на ринок приходять великі приватні управляючі компанії, які беруть під себе будинки. Навіть доходить до того, коли рахують, що цей будинок вигідний, а тому хочуть його забрати, проте у будинку вже створено ОСББ, то шукають погрішності створення ОСББ. Наприклад, можуть знайти мешканця будинку, якого не повідомили про створення ОСББ,  скерувати його в суд (не без матеріальної винагороди), щоб суд визнав  створення ОСББ недійсним.  Цими  компаніями ніхто не керує і вони встановлюють такі ціни, які хочуть. ЄРЦ - теж управляюча компанія, але комунальна. Тобто підпорядковується міський владі і контролюється містом. А відтак і забрату у ЄРЦа будинок приватній управлінській «рейдерській» компанії буде важко.

Безумовно, під час реформи вилазять і певні недоліки.  Наприклад, певним недоліком я вважаю те, що від ЖЕО різко забрали функції управління, заблокували рахунки, і не виділяють їм гроші. Ще одним недоліком, на мою думку, є те, що  ЄРЦ сам не перевіряв площі будинків, прибудинкових територій та інше.  Тобто взяв показники в ЖЕО на віру і почали вже нараховувати тарифи.

Чи є у Вас, як у голови БК, якісь зауваження з приводу тарифів?

Г.Г.: Звичайно є певні моменти які не узгоджуються. Приміром, якщо взяти тариф за обслуговування дитячого майданчика, до тепер ми самі малювали і утримували майданчик своїми силами. Нам потрібно було всього кілька банок фарби, довгих гвинтів і кілька дощечок, що ремонтувати поломані сидіння. Тепер нам виставили тариф на обслуговування спортивного майданчика. Його площа складає  близько 5700 метрів квадратних. А тариф  на обслуговування майданчика для нашого будинку складає:  0.024572 грн.  за метр квадратний.  Якщо помножити це на площу, на  взяти до уваги ще й тарифи з інших будинків, які платять за його обслуговування, то отримаємо досить велику суму за  утримання нашого дитячого майданчика - близько 2243 грн.  за рік. Як для утримання одного майданчика -  то це дуже багато.   Звісно ж, нам сказали, що від цього можна відмовитись. Проте виявилось, що в обслуговування майданчика також входить прибирання його території. Тобто, якщо ми відмовився, то ніхто не буде прибирати цю територію. Виходить таке: або платимо  всю суму, або маємо купу сміття.

Також в тарифі немає  нарахувань за очистку вентиляційних каналів, а також не враховано послуги дезінсекції та дератизації. Очевидно, що за це доведеться оплачувати окремо. Будуть ремонтні роботи – знову доведеться оплачувати окремо. Тариф по нашому будинку збільшився з  0.97  грн. до 1.26. А якщо додати  й інші послуги, які туди не включені, то вийде ще значно більше. Тож негативним моментом є й те, що фактично не можливо порахувати  тариф, який вийде при включенні всіх тих послуг, які були в переліку, коли управляючою компанією була ЖЕО.

Також недоступними є  нормативи розрахунків цих тарифів і як наслідок, зрозуміти як правильно розраховується тариф, неможливо.  Будинок, в якому я проживаю, і сусідній є абсолютно однаковими.  Але тарифи відрізняються.  І це не важливо: на копійку чи дві. Але виявляється, в ЄРЦі також  враховували й кількість людей, що там проживають.

З однієї сторони ніби й так:  якщо людина одна шикує у великій квартирі, то вона мала б платити більше, але може людина залишилась самотня не по своїй волі  і вона б хотіла з кимось жити, але немає з ким.  Такі моменти не можливо перевірити. Ніби й добре, що кожен будинок платить за те, що потребує. Наприклад, ми вкрутили лампочку  на 100 Вт, а сусіди – на  25Вт, то ясно що ми маємо платити більше. Але якщо прибиральниця прибирає однакового розміру площадку, то чому в нашому будинку це  коштує дорожче, а в їхньому  - дешевше.

Ще одне питання: як виявляється, технічне обслуговування і ремонт мереж – це різні речі. Технічне обслуговування -  це прийшов сантехнік, подивився, перевірив. І пішов.  Але якщо щось тріснуло, то тоді вже треба платити додатково за ремонт мереж – по факту ремонту.

Є  і ще один великий мінус: ЄРЦ  - перше комунальне підприємство, яке каже що вони зароблятимуть на управління.  Вартість їхніх послуг складає 11 копійок з метра квадратного. Тобто, плата напевно буде  братися окремо.  З споживачами послуг склали два договори : перший -  про надання послуг з управління будинком і другий – про нарахування оплати на утримання будинків і прибудинкових територій.  Хоч, як кажуть єрцівці, це проект тарифу і все ще може змінюватись.

Ще одне питання, яке є насушним  - нарахування пільг і субсидій. На це питання  в ЄРЦі  поки що  не мають відповіді. Субсидії, звичайно, будуть перераховуватись.  Кожного разу братимуть реальні тарифи і робитимуть перерахунок. А от чи передбачено під час надання субсидії поняття   додаткових послуг, які   оплачуються по факту, - навряд. А якщо в переліку послуг, передбачених субсидією, таких послуг не буде, то субсидію на них не дадуть.

І ще одне взагалі досить проблемне питання. Всі будинки у місті можна умовно розділити на ті, яким «пощастило» і ті, яким «не пощастило».

Перш за все будинками, яким пощастило, можна назвати ті будинки, де є будинковим комітет, або інший орган самоорганізації населення (ОСН). Тобто дещо ОСН вже зробили для свого будинку.  Вони трохи вклали  туди своїх грошей.  Можливо підлагодили дах, замінили труби у підвалах та інше. Втім до «щасливих» будинків ще й можна віднести ті, де немає  будь-якого ОСН, але вони були внесені у титульні списки ЖЕО і ця контора там щось регулярно робила. Наприклад – зробила шатровий дах, чи ремонт у під’їзді чи інше.

А  от сусідній  будинок, до прикладу, ще не дочекався робіт від ЖЕО, тому йому «не пощастило». І в нього може щоразу каналізація провалюватись чи лопають труби.

У випадку оплати робіт по факту у будинку, якому «пощастило», і нещодавно їм поміняли підвальні розгалуження,  є надія, що найближчі рік, два , п’ять, десять - нічого у них не станеться. А в іншому будинку, якому «не пощастило»,  і мешканці не дочекались,  поки ЖЕО щось зробить, труби проривають раз на місяць,  чи двічі на місяць.

Раніше було приблизно однаково: в одному будинку труби не проривають, а в другому  ЖЕО ремонтує труби сама.  Тобто матеріальна складова на плечі мешканців не лягала. А тепер, коли  оплата за ремонт буде по факту, виходить, що будинкам деяким «пощастило» і їм додатково  нічого не треба буде платити, а тим, що  «не пощастило», доведеться по-факту платити багато. В такому випадку слід  було передбачити в міському бюджеті певну дотаційну статтю  на дрібні ремонти  будинків, яким по 15-20 років і де не робилось купу років нічого, але при цьому вони потребують капітального ремонту.  Тоді був би стимул  зробити капітальний ремонт водогонів скоріше, оскільки з бюджету міста буде дотуватись на ремонт певна частка грошей. Щоб не було чіткого поділу на «пощастило» і «не пощастило».

Як ви вважаєте, чи  вдалою буде реформа ЖКГ?

Г.Г.: Великий та жирний мінус реформи полягає в тому, що ЄРЦ  - монополіст. Проведуть, наприклад, конкурс на прибирання приміщень чи  прибудинкових територій. Але важко цей конкурс зробити прозорим і чесним. Хто знає, чи не буде якихось наближених до керівництва компаній, яким перепаде хороше «хлібне» місце?  Завжди можна придертись до тієї, чи іншої компанії, щоб поставити куди треба кого треба.  ЄРЦ – єдина управляюча компанія на все місто. Тобто, з одного боку людей від’єднали від ЖЕО, а з другого - прив’язали до ЄРЦу. Тобто, не люди будуть вирішувати, а Єдиний Розрахунковий Центр. Або є вихід  - робити ОСББ. Реформа житлово-комунального господарства  - це хороший шлях до створення ОСББ.

З одного боку ЖЕО нищать, а з другого  - і лишають. Кажуть,  що тепер буде 88 управлінських працівників в ЄРЦі, замість 350 у ЖЕО. Тобто, десь по 40 в одному ЖЕО. Але я в жодному ЖЕО не бачила 40 представників управлінського складу.  В ЖЕО все одно залишаться  майстер, бухгалтер, начальник ЖЕО. Не забуваємо ще й про сантехніка, електрика, двірника та інших.

У програмі є  багато неточностей, недопрацювань і , здається, певний  дрібненький обман. А коли людина обманює в малому, то  їй не хочеться вірити далі, бо обмане і у великому.

Так, керівник ЄРЦу Вадим Войтик зазначив, що тариф  за один квадратний метр в будинку по вулиці Миколайчука, 9   подешевшав і складає 53 копійки, а на сайті зазначено, що граничний тариф складає 1,13 грн. Щодо кількості в ЖЕО -  також  є сумніви. Я рахувала, що  у всіх ЖЕО - близько 108 чоловік керівного складу, а не 350, як зазначали керівники ЄРЦу. Якщо зведуть все до купи, то хай економіст, хай бухгалтер , але вони все одно залишаться.  Близько 10 чоловік керівного складу в ЖЕО, тобто не дуже і зекономили. Зараз важко щось сказати про цю реформу – поживемо-побачимо. Безумовно, ЖЕО варто реформувати. Вдала ця реформа чи ні  -  напевно можна буде сказати  десь за півроку. Треба було щось давно міняти, але не знаю чи це - найкращий шлях.

Вікторія Біла, Захід-Пост, 25 листопада 2011 р.

Profile

dmitros
mr_brut
Вадим Войтик
Тут був Я

Latest Month

жовтень 2017
S M T W T F S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Tags

Блогун - монетизируем блоги
Поиск по блогу

    Яндекс

free counters




bigmir)net TOP 100

Розроблено LiveJournal.com
Designed by Paulina Bozek