?

Log in

No account? Create an account

попередні записи | наступні записи

Дорогу здолає той, хто йде

Днями шановна обласна газета «Галичина» опублікувала матеріал доволі категоричного забарвлення, що позначилось навіть на заголовку — «Мойсеї» комунальної пустелі». Що ж, враховуючи загальний стан житлово-комунального господарства та неповороткі вітчизняні реформи скепсис можливо і виправданий. Втім, гадаємо, що і «реформатори» мають право на висловлення своєї позиції.

Так, дійсно, нашу команду зараз стало модно називати реформаторами у лапках чи, скажімо, теоретиками. Непоодинокі висловлювання про те, що нам не вистачає практичного досвіду, а отже «так звані реформи» приречені на поразку.

Відсутність саме комунального досвіду — факт доконаний. Нам, теоретикам, дійсно далеко до «практиків», чиїми молитвами галузь має 150 мільйонів боргів. Це не нашими зусиллями комунальні ЖЕО доведені до банкрутства, а їх послуги не висміюють лише ліниві.

Автор публікації цілком слушно згадує, що тим самим «практикам», нашим попередникам, і належить ідея створення «Єдиного розрахункового центру». Який згодом, за влучним виразом когось з журналістів, назвали «комунальною помпою для грошей».

Так от, крім назви нереалізована «практиками» ідея має вкрай мало спільного з нинішніми реформами. Адже рішення сесії міської ради створено компанію-управителя. За законом управитель — це особа, функціями якого забезпечення належного утримання будинків, а також організація забезпечення його мешканців житлово-комунальними послугами, відповідно до нормативів, стандартів та інших правил.

Саме управитель від імені мешканців укладає відповідні договори та слідкує за їх дотриманням. Що власне і викристалізовує першу ідею реформи: розмежування функцій замовника і виконавця.

До речі, про виконавців, під якими багато хто, зокрема і автор публікації, має на увазі «недолугі» (цитуючи автора) ЖЕО. Насправді, це і ліфтові компанії, і перевізники побутових відходів, і приватні компанії, що вже надають послуги з прибирання будинків та їх територій.

В цьому полягає друга ідея: створення діючого ринку послуг. Завданням КП «ЄРЦ» має стати поетапне виведення окремих послуг на конкурси, на яких власним тарифом та якістю змагатимуться як нинішні ЖЕО, так і приватні компанії.

Третя ідея реформи полягає у інформаційній прозорості. Міський голова та депутати міськради доручили нам створення єдиної бази даних абонентів, що матиме наслідком у перспективі запровадження єдиної комунальної квитанції. Вже з листопада кожен мешканець зможе не сайті domivka.if.ua отримати детальну інформацію про розрахунковий тариф свого будинку, історію власних платежів, структуру витрат на свій будинок та виробників послуг, які їх надавали.

Як це не парадоксально, але на сьогодні в державі вже існує належне правове поле. Тож нашим завданням стала його адаптація до місцевих умов та розробка суто муніципальних нормативів. Про що, виконуючи доручення міського голови, ми і намагаємось регулярно інформувати громаду Івано-Франківська. Шкода, що за минулі п’ять років у цій площині пальцем об палець не вдарили наші попередники, які сьогодні, можливо і підставно виступають критиками реформи.

Тож сподіваємось, що «доморощені моісеї» справляться менше як за сорок років. І вже з листопада мешканці відчують перші позитивні зміни у найпроблемнішій галузі Івано-Франківської господарки. Принаймні ми точно знаємо, що дорогу осилить лише той, хто йде.

Вадим Войтик,
директор КП «Єдиний розрахунковий центр»

Comments

( 20 коментарів — Прокоментувати )
Андрій Стецевич
21 липень 2011 19:55 (UTC)
світло, газ в чеку буде?
mr_brut
21 липень 2011 19:58 (UTC)
якщо чесно, то не вірю. а вода і тепло - простіше
(Анонімно)
21 липень 2011 20:14 (UTC)
«ЖЕО-Житло-Сервіс», наприклад, включає у квитанцію розділ «Водопостачання та водовідведення». Відтак, квартплата і послуги водоекотехпрому йдуть на один рахунок - рахунок ЖЕО. Так що досвід є...
shun707
25 липень 2011 05:48 (UTC)
Тому що Житло-Сервіс лишається посередником між водоканалом і споживачем, ЖЕКі з себе цю функцію скинули давно. В більшості випадків є договора між споживачем і водоканалом напряму.
Андрій Стецевич
21 липень 2011 20:15 (UTC)
напевно вдвадцяте кажу, в мене в Чернівцях був повний чек-квитанція з усіма (!) службами...також навіщо платити 95 тис. за розробку ПЗ, воно є, його можна побачити...?
Які ще потрібні аргументи?
mr_brut
23 липень 2011 20:54 (UTC)
двадцяте? блін, а до мене ніяк не доходить (

можливо причина в тому, що таке ПЗ робиться не тільки і не стільки для "чек-квитанції". я би навіть сказав, що взагалі не для цього, а сам єдиний рахунок - справа геть іншого часу і проблеми?
Андрій Стецевич
24 липень 2011 18:57 (UTC)
дивися - ключова компетенція ЖКГ - це надання пакету послуг мешканцю (немає значення, хто надає - приватний власник, держава і т.д.) = має значення якість (конкурентність і т.д.)... В Грузії (ніби вона зараз диктує тренд на СНД-просторі), навіть якщо ти не заплатив за кабельне телебачення - відключать за несплату світло, воду і т.д. Я переконаний, що саме єдиний чек - ключова компетенція ЄРЦ для споживача (все решта ви ж не робите, ви - лише посередник, який здійснює розрахунки)...Тепер щодо деталей - не придумуйте велосипеда щодо обліку інформації - все готово, я ж не можу вас посадити в авто та відвезти показати, потрібно хоча б захотіти...Ну і щодо допомоги вам - це просто дивовижно, але після стілької обломів вам все ще хочеться щиро допомогти...
mr_brut
24 липень 2011 19:50 (UTC)
видав я був сильно неуважний, бо ніде не бачив, що ці банківські програми ведуть побудинковий облік та нарахування тарифів, їх розрахунок, сторнування ненаданих послуг, укладання договорів, видачу довідок, нарахування субсидій та пільг, їх оплату, контроль якості та акти виконаних робіт від виробників. ну і само собою, все це експортують в 1с.

зрештою, все, що робить управитель написано тут. але нашо питати чи уточнювати? краще повчати. дуже конструктивна допомога.
chita_i
21 липень 2011 23:32 (UTC)
Погано що у совків все перероблюється щоб хтось сидів та керував тими, хто працює. Але не щоб слідкувати за якістю, а щоб просувати своїх та прикормлених та мати на тому зиск. Теж дуже модно робити "покращення" щоб під цим соусом значно піднімати ціни на послуги. Також ви самі казали, що спочатку треба визначитися з послугами, а потім вже стане ясно, скільки вони коштують. Це зовсім не правільно НМД.
shun707
22 липень 2011 07:41 (UTC)
Кожен міркує в міру своєї розбещеності
chita_i
22 липень 2011 14:45 (UTC)
Гарний язичок у дівчинки. ) Окрім розбещеності, кожний міркує в міру свого життєвого досвіду. Нема чого вбивати носія поганих новин.
mr_brut
23 липень 2011 20:56 (UTC)
ні-ні, нікого вбивати ми не будемо. а от щодо пріоритетів - то мені чомусь здається, що наразі з цим все ок.
shun707
25 липень 2011 05:53 (UTC)
Як раз мій досвід каже, що у ЖЕКів відібрати функцію збирання коштів потрібно давно, ну про слідкувати за якістю - ЄРЦ в першу чергу збирається цим зайнятися. Піднімати ціни на послуги прийдеться, але треба спочатку добитися, щоб ці послуги надавалися. Ціна послуг в решті решт стане ринковою - головне створити цей ринок.
chita_i
25 липень 2011 21:45 (UTC)
Проблема савєцкага чєлавєка
Справа у тому, як мені здається,що совку хоч централізуй через підтягування коштів у "центр" і звідки вже керуй та "слідкуй за якістю" (стандартизованою та однорідною, здається, без "самодіяльності", ще одне совкове слівце), або децентралізуй та "самоуправляйся" (кумо-керуйся), все одне, на всіх рівнях хочуть красти і нічого не робити, аби відписатися. Бо ініціатива – карається, це сидить у нашому розумінні чітко. Вся справа у повазі та самоідентифікації людей (дивіться посилання на одну з старих статей у ДТ у моєму блозі у останньому дописі), у повазі до себе, оточуючих та власної країни, у звичках. Не йдеться що кожний мусить знатися на всіх тонкощах ведіння ЖКХ-шного хазяйства, чи віддавати свій час та увагу на це, а про те, щоб поводитися не як совкове бидло у власному чи чужому під'їзді, та своїх дітей навчити (чужих – справа мало вдячна, вони, мавпи, все рівно будуть діяти як їхні батьки), поводитись по-людськи. Та мати змогу продуктивно вимагати та ставити на місце тих, хто мусить, отримує, але не працює. Ось тоді.

Знов такі, нові для совку "віяння часу" (неоліберальні), примушують шукати нові способи експлуатації ближнього та дальнього, зробивши колективну потребу своїм бізнесом. Таке буде коїтись, поки рішення будуть прийматися "свято налаштованими" добродіями, без всякого на те контролю від спільноти та громади, яку це безпосередньо стосується. Кожний пристроїть власний інтерес у боротьбі з конкурентами за ласий шматок, і буде все як завжди. Висновок. Поки рішення приймаються "олігархічно", будемо годувати трутнів та помилятися (вони і ми) знов і знов. Завжди щось замутять під оруелівським приводом "покращення вже сьогодні".
ksanka1972
22 липень 2011 07:45 (UTC)
Да уж, поганий спадок вам дістався.
Але я вірю, Вадим, що дорогу ти здолаєш! Успіхів!

mr_brut
23 липень 2011 20:57 (UTC)
дякую!
dapix
24 липень 2011 14:52 (UTC)
по щекам великого кормчего Ким Ир Сена текли сльозы умиления
© "Корея сегодня"
mr_brut
24 липень 2011 19:32 (UTC)
путаем классику. слезы текут по щекам представителей простого трудового народа.
dapix
24 липень 2011 19:35 (UTC)
не-не, у Сена тоже текли
mr_brut
24 липень 2011 19:51 (UTC)
ну разве что умиления. в ответном режиме, так сказать )
( 20 коментарів — Прокоментувати )

Profile

dmitros
mr_brut
Вадим Войтик
Тут був Я

Latest Month

жовтень 2017
S M T W T F S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Tags

Блогун - монетизируем блоги
Поиск по блогу

    Яндекс

free counters




bigmir)net TOP 100

Розроблено LiveJournal.com
Designed by Paulina Bozek