Vadym Voityk (mr_brut) wrote,
Vadym Voityk
mr_brut

Кіно: Албанський фронт

ХВІСТ КРУТИТЬ СОБАКОЮ (WAG THE DOG)

Виробництво
: США, 1997 рік
Режисер: Барі Левінсон
Жанр: драма
У ролях: Дастін Гофман, Роберт Де Ніро, Ен Хеч, Деніс Лірі, Вуді Гарельсон
Бюджет: $15 млн.
Збори: $64 млн.
Прем’єра: 17 грудня 1997 року

До президентських виборів залишаються лічені дні. Чинний президент впевнено лідирує – адже коней на переправі не міняють, як говориться в його рекламних роликах. І тут його команда дізнається, що назавтра в пресу вивалюється вбивчий для електорату компромат про сексуальні домагання президента прямо в овальному (або як казали за Клінтона – оральному) кабінеті.
 
Рятувати ситуацію береться спеціаліст з надзвичайних політичних ситуацій Конрад Брін (Роберт Де Ніро). Його перший же меседж перевертає ситуацію з ніг на голову: на найближчій прес-конференції слід заявити, що немає ніякого бомбардувальника Б3. Так його і дійсно немає! – не розуміють помічники президента. Так отож, немає, так і треба сказати. Нічого й дивного, що на фоні розмов про невідомий новий бомбардувальник, про який ще вчора ніхто і не чув, сексуальна тема відступила на другий план.
 
Але то був тільки тактичний хід, адже щоб виграти – потрібна така тема, що змете з свідомості будь-які сумніви про те, хто має бути президентом. Конрад вирішує, що це має бути війна. Яку Штати починають, ну, скажімо, з Албанією. А чого з Албанією? Чом би й ні. Про неї ніхто нічого не знає, тож на роль чергового оплату тероризму вони нормально підходить.
 
Ведення війни Конрад спільно з представником Білого дому Вініфред Еймс (Ен Хеч) вирішує доручити голлівудському продюсеру Стенлі Мотсу (Дастін Гофман). Бо все, що треба зробити – це намалювати війну в уяві американських виборців. А це якраз справа голлівудського масштабу.
Але ж рано чи пізно всі знатимуть правду, – не вірить Стенлі. А вони обов’язково повинні знати? – відповідає Конрад. Продюсер збирає креатину групу, яка й вигадує цілі війни, пише патріотичну пісню, готує сценарій бойових дій і кадри з щойно зґвалтованою албанською дівчинкою. І тут не без допомоги конкурента на виборах за допомогою ЦРУ офіційно оголошується про припинення бойових дій у Албанії (нагадаю, що ніяких дій насправді не було).
 
Хто тут продюсер – ЦРУ чи я, – обурюється Стенлі. Його стараннями з’являється справжній герой війни (Вуді Гарельсон) – як же війна без героя. Його, немов старий капець, забули американські війська при відступі і тепер вся Америка на знак солідарності з героєм розвішує старі капці на деревах і стовпах.
 
Цей фільм був і залишається настільним посібником для усіх сучасних виборчих кампаній. Уважний глядач зрозуміє, що він став неабияким посібником для режисерів помаранчевої революції, як би це і не образливо було для тих, хто вважав все хаотичним народним повстанням, а не зрежисованим дійством. Зрештою, хтось з авторів жовтогарячої символіки і ідеї розвішування стрічок на деревах сам визнав джерело свого натхнення. Не виключаю і того, що модна нині так звана албанська мова також віросла з цієї історії.
 
Зараз нам все більше стає відомо про маніпуляції масовою свідомістю. Але ще в 1997 році Роберт Де Ніро і Дастін Гофман дуже дохідливо показали нам хто насправді ким крутить – собака хвостом чи якраз навпаки. Ця стрічка однозначно повинна входити в програму-мінімум тих, хто вміє не тільки дивитись, але й думати.

Номінації: Британська кіноакадемія 1999 (Кращий адаптований сценарій), Золотий глобус 1998 (Кращий актор), Золотий глобус 1998 (Кращий сценарій), Золотий глобус 1998 (Кращий фільм), Оскар 1998 (Краща чоловіча роль), Оскар 1998 (Кращий адаптований сценарій).



переезд
Tags: кіно
Subscribe
Buy for 10 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 5 comments