?

Log in

No account? Create an account

попередні записи | наступні записи

Транспорт Куала-Лумпура

На відміну від багатьох азійських міст, куала-лумпурці не надто активно користуються громадським транспортом. У місті не багато панаєхавших, а власне мешканці воліють послуговуватись власними авто.

Транспорт Куала-Лумпура

Еволюція громадського транспорту — надзвичайно показова. Ще на початку XX століття тут переважно їздили на рікшах чи слонах, згодом мешканці пересіли до кінних екіпажів.

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

Після другої світової масовим транспортом стали аналоги наших маршруток. Потім почали масово розбудовувати мережу колійового сполучення. Вінцем еволюції наразі є монорельс. Судячи із загальноазійського прогресу на черзі — поява флаєрів, фліпів та інших транклюкаторів.

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

Малайські автобуси належать лише приватним компаніям. Міські перевезення здійснюють низкопольні неповороткі машини, де для сидіння пристосована лише задня частина. Втім, це компенсується наявністю на борту халявного wi-fi.

Транспорт Куала-Лумпура

На кінцеві станції автобуси прибувають за графіком, доступним для перегляду на великому табло. Якщо написано «прибуває», то він дійсно прибуває.

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

Диспетчер автостанції.

Транспорт Куала-Лумпура

Проїзд оплачується безконтактно, тобто кидається до скрині, що біля водія. Здачі немає, що тягне наслідком скоріше плюси, ніж збитки для перевізника.

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

Міжміські автобуси обладнано величезними шкіряними кріслами та кондиціонерами неймовірної потужності. Власне кондиціонується весь транспорт, але лише міжміський — настільки цинічно та неекологічно. Машини стоять увесь час «під парами», що, втім, не позначається на особливій загазованості. Напевне, це пояснюється високою якістю пального.

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

Автовокзали — це великі такі базари, де кожна лавка —окремий перевізник. Відкритий простір такого ангару також щедро кондиціонується. Високі технології та вайфаї компенсуються повноцінним бардаком у такій системі сполучення, що, втім, характерно лише для автобусів.


Транспорт Куала-Лумпура

Натомість залізничні сполучення — це царина порядку. Пересадкові станції є повноцінними міськими вокзалами. Більша частина площі віддана під кафе та магазини, на вулиці — зупинки автобусних шатлів, над і під землею — рейкові перони. От тільки при всіх пересадках доводиться заново купувати квитки.

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

Така особливість вочевидь пов’язана з тим, що лінії міської та приміської залізниць будувались у різні часи різними компаніями. В результаті у деяких місцях пересадка потребує навіть переходу через вулицю.

Аби пересісти на монорельс — взагалі варто пройтися міським кварталом. (Зараз будується ще один шматочок дороги, аби дотягнути лінію монорельса до головного транспортного вокзалу — KL Sentral).

Не існувало донедавна і єдиного квитка. Проблема почала вирішуватись лише з появою смарт-системи The Touch ’n Go, якою можна розрахуватись не лише за міський транспорт, але й за проїзд платними автодорогами.

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

Містом прокладено дві лінії легкого міського метро — LRT. Сумарно вони мають 49 станцій і довжину у 56 км. Станції, як правило, розташовані над рівнем доріг і є кількох типів. Один з них детально показано в фільмі «Пастка» з Кетрін Зета-Джонс і Шоном Коннері.

Транспорт Куала-Лумпура

Ця ж платформа.

Транспорт Куала-Лумпура

Значну частину потягів обладнано автоматизованою системою керування. Тож пасажири можуть насолоджуватись їздою прямо з лобового скла першого вагона.

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

Ще одна швидкісна лінія протягнулась до міжнародного аеропорту Куала-Лумпура. Нею потяги гасають зі швидкістю в 160 км на год. Ще кілька ліній є фактично приміськими електричками. Не надто прудкими і комфортними.

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

Як і в нас, інтер’єри вагонів обліплені забороняючими та вказівними табличками. Реклами не багато.

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

Цілуватись, як ви бачите, заборонено.

Транспорт Куала-Лумпура

Принципових відмінностей з вітчизняним метро з середини не помічено.

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

На платформі не можна запускати повітряного змія.

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура


Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

Куала-Лумпурський монорельс було запущено в 2003-му. Довжина лінії нараз становить майже дев’ять км на яких розташовано одинадцять станцій. Цей маршрут був у Малайзії не першим, бо експериментальну монорельсову систему відкрили у країні ще в 2000-му. Наразі уряд планує ще кілька подібних ліній.

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

Монорельс з його бетонним рельсом і повсякденною буденністю взагалі не справив враження. Вагончик нагадує атракціон, що втім не заважає куала-лумпурцям послуговуватись цією дивиною у своїх повсякденних цілях.

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

Водій, чи точніше оператор вагона, виконував суто номінальну функцію. Він з дуже діловим видом тягнув за джойстик, відкривав та закривав двері. Проте, здається, розумів, що за прикладом звичайної рельсової дороги теж скоро перетвориться на хіба що манекена.

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

Транспорт Куала-Лумпура

І наостанок про вартість проїзду. Залежно від тривалості поїздки це 4-10 гривень. Це я про міський рельсовий транспорт. Таксі — як і всюди, не надто комфортні, натомість нахабні та недешеві.

Транспорт Куала-Лумпура

Цілуватись і в таксі заборонено.

Транспорт Куала-Лумпура

Далі буде.

Comments

( 6 коментарів — Прокоментувати )
maygutyasik
28 березень 2011 07:36 (UTC)
Дуже хороший опис! Нагадує Бангкок, правда покататися на монорельсі там не вийшло. Зате метро новеньке і прохолодне. А Тук-туки брудні, обшарпані і так і норвлять завести тебе в магазинчик до індусів. Поїзди там правда завжди ходять з запізненням, навіть у розкладі є відповідна графа.
zabavakrasava
28 березень 2011 08:58 (UTC)
то есть мне таки не показалось - в поездах которыми ездила не было "водителя"...)))

а вот там, где первое "целоваться запрещено" - что значит иконка, которая средняя? Где рука с пальцем.
mr_brut
28 березень 2011 16:53 (UTC)
жвачка, как я понял.
dmytro
29 березень 2011 07:57 (UTC)
дякую!
хочу там теж колись побувати)
mr_brut
29 березень 2011 10:35 (UTC)
Re: дякую!
прошу )
lad_dal_lad_dal
02 квітень 2011 22:46 (UTC)
цікаво. дякую
( 6 коментарів — Прокоментувати )

Latest Month

жовтень 2018
S M T W T F S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Tags

Блогун - монетизируем блоги
Поиск по блогу

    Яндекс

free counters




bigmir)net TOP 100

Розроблено LiveJournal.com
Designed by Paulina Bozek