Vadym Voityk (mr_brut) wrote,
Vadym Voityk
mr_brut

Міський транспорт Колкати

Колката, таксі

Про одне з найбільших індійський міст, його колоніальну столицю — Калькутту (чи як нині правильно казати Колкату) — я вже писав у своїх чернетках. (Власне саме зараз доправляю ту розповідь напильником). У цьому пості — лише про тутешній транспорт, який в Колкаті представлений у всій індійській різноманітності й колориті.

Почнемо з таксі. У Калькутті зберігся відомий колись і киянам пріпейд-сервіс. Тобто ви оплачуєте в будочці вартість поїздки й сідаєте з талончиком до вказаного вам таксо. Індійський колорит сервісу полягав у тому, що машини водіїв, котрі не надто охоче воліли їхати за невигідним для них маршрутом, адміністратор лупасив бамбуковим дрючком.

Колката, таксі

Як і належить умовно-цивілізованому місту (таких в Україні за цим критерієм немає), всі місцеві таксомотори одного стандарту та обладнані лічильниками. Седани марки Амбасадор випускаються ще з 1954-го року, причому на вигляд машини за ці півстоліття майже не змінились. Одне таке авто на наші гроші вартує приблизно 70 тис. грн.

Жовтенькі машинки гасають щільними табунами, благо в Колкаті чимало доріг є доволі широкими.

Колката, таксі

Колката

Проте на мостах ні про яке гасання не може й бути мови. Колката, як і Київ, розділена майже навпіл річкою Хуґлі (літеру «ґ» вимовляти слід бодай з культурних міркувань), це один з рукавів Ґанґу. Мостів є декілька, але їх полюбому замало. Навіть пароми не допомагають.

Міст Говра, збудований ще в 1943-му, довжиною в півкілометра вважається чи не найбільш завантаженим у світі. Звичний трафік — в 200 тисяч машин на добу, в години пік проїзд ним може займати до години. (Сам розумію, що на це можуть сказати кияни. Більше того, вважаю що за пару років київський Московський зміст зможе позмагатись в цьому сумнівному змаганні з Говрою.).

Колката, міст Говра через Хуґлі

Колката, міст Говра

Колката, міст Говра

Насправді, вже понад сорок років міст офіційно називається Рабіндранатівським (самі знаєте на чию честь), проте так його ніхто не іменує.

Біля мосту розташований Говрівський вокзал — одна з чотирьох найбільших калькутських залізничних станцій. Він лише на рік молодший за бомбейський, а отже є одним з найдавніших на континенті. Сучасну будівлю звели на початку XX століття.

Колката, вокзал Говра

Колката, вокзал Говра

Міська електричка — найпопулярніший для густонаселеного міста транспорт. Враховуючи те, що Колката розтягнулася кілометрів на 100, іншого й бути не може. Більшість з моїх читачів, сподіваюсь, бачила як техніка йоги допомагає індійцям у щоденному транспортному колапсі.

Колката

В місті є також метро (одна лінія, 1984-го року — це найдавніше в Індії метро) і трамвай. Калькутський трамвай будувався ще за англійців. Першим в Азії його перевели на електрику в 1902-му році. Трамвайний геноцид, знайомий і киянам, догризає також індійські колії. Під тиском авто закриваються останні маршрути, а те, що залишилось — ледве повзає.

Колката, трамвай

Відвойовані вулиці окуповані автобусами. Колориту саме індійському автобусному парку додають татуювання по всьому металевому тілу і неодмінний волонтер з пасажирів на дверях. Добровільні помічники допомагають з висадкою-посадкою, а також гучно волають на усілякі живі та неживі перешкоди. Судячи з типово побитої морди автобуса, толку від волонтерів небагато.

Колката, автобус

Неабиякий колорит має паромна переправа через Хуґлі. Словами це не передати, як і запахами. Проте швидкість плавзасобу й чіткість роботи команди викликають повагу. Якби через Дніпро було організовану щось подібне, то можливо проблема корків дещо б згладилась.

Колката, паром через Хуґлі

Колката, паром через Хуґлі

Колката, паром через Хуґлі

Для посадки слід купити квиточок в буді, який чомусь перевіряють аж на виході. Чесно кажучи, не уявляю користь від такої системи — перевірка тих талончиків у сотенному натовпі немає жодних реально контрольних властивостей.

Колката, паром через Хуґлі

Один натовп чекає на посадку, другий — на висадку.

Колката, паром через Хуґлі

Колката, паром через Хуґлі

За 15 хвилин переправи попри тебе пропливають будні Колкати. Як правило, малоприємні для ока.

От, скажімо, люди переймаються гігієною.

Колката, річка Хуґлі

Колката, річка Хуґлі

Колката, річка Хуґлі

Тут знімають кіно.

Колката, річка Хуґлі

Нижче дітки щось шукають на мілині.

Колката, річка Хуґлі

Рибалки.

Колката, річка Хуґлі

Колката, річка Хуґлі

Будинки на березі.

Колката

Будинки на воді.

Колката, річка Хуґлі

Колката, річка Хуґлі

Колката, річка Хуґлі

Паром, як і навколишні плавучі штуки теж по-своєму прекрасний.

Колката, паром

Колката, річка Хуґлі

Колката, річка Хуґлі

Моторікш, популярних в інших індійських містах, в Колкаті небагато. Зате власне рікш — дофіга. Ту важку роботу з покоління в покоління виконують легендарні недоторкані. Ніч вони проводять прямо на тротуарі, біля візка. З першими променями сонця — беруться до роботи.

Поруч з нашим готелем саме як ночував дідусь-рікша. Побачивши нас він негайно запропонував свої послуги. Ми на нього натрапляли й пізніше — молодші конкуренти забирали в нього роботу. Та дідусь щоразу нам весело посміхався й пропонував покататись з вітерцем. Якісь гроші ми йому давали за так. Було дуже ніяково.

Колката, рікші

Звісно, що є і приватний автопарк. Паркуються всі десь от так. Зрештою, якщо ви бували у Франції, то не здивуєтесь.

Колката

Про транспорт — все.

Інші нотатки мого індійського циклу.

Колката

Tags: мандри, транспорт, фото, індія
Subscribe
Buy for 10 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 9 comments