Vadym Voityk (mr_brut) wrote,
Vadym Voityk
mr_brut

Чернетки бандерлога. 24 січня

Аеропорт Шиваджи — Бомбей-Мумбаї — нічна гонка на таксі — колоніальний шик — потяги

Мумбаї

Літак «Ейр Арабія» був майже порожнім. У чималій тушці деінде сиділи групки людей, причому чи не більшість була пізнавана ще з Борисполя. Аборигенів представляла каста заробітчан, які кують еміратівське ВВП. Арабів не було взагалі.

Цілком сучасний аеропорт Бомбея імені національного героя Чатрапаті Шиваджи (найбільший в країні) оточувала реальна Індія: якість недобудови, галас, пальми, запахи, нетрі. Посеред всього цього нас зустрічав Женя, який на ближчі три тижні ставав головним комунікатором між нами й країною Будди.

Аеропорт Мумбаї

Аеропорт Мумбаї

Схожі на горбаті запорожці інгліш-стайл таксі з нашими рюкзаками за горбом помчали нас до готелю. На мене нічна гонка Бомбеєм справила незабутнє враження. Сигналячи щохвилини, наввипередки одне з одним, машинки хутко поїдали кілометри.

Мумбаї, таксі

Індія — одна з лівосторонніх країн. Навіть у ролі пішохода я дуже довгий час не міг перебороти вбиту на рівні підсвідомості формулу «подивитись ліворуч — подивитись праворуч». То що вже казати про роль водія, на яку я за давньою звичкою себе подумки підставляв?

Наближаючись до перехрестя водії ще активніше сигналять і... додають газу, незважаючи на сигнали світлофорів і знаки пріоритету. Власне самих знаків багато і не є. Головний пріоритет — твоя спритність, клас авта й гучність клаксону.

Світлофори роблять одразу на всі напрямки, а потім непотрібні закривають заглушками.

Мумбаї, світлофор

Знаки. Заборону сигналити ігнорують з особливим задоволенням.

Мумбаї, дорожні знаки

Мумбаї, дорожні знаки

Мумбаї, дорожні знаки

Даішники.

Мумбаї, даішники

Перша пригода завершилась майже ранковим поселенням до готельчика в центрі міста. Поїздка не передбачала хілтонів, але реалії були все ж сумнішими за очікування. Найбільше це могло би бути схожим на занедбану общагу провінційного ПТУ. Менше з тим...

Мумбаї, готель

Мумбаї, готель

Ранок додав сонця, звуків і бажань чимшвидше познайомитись з Індією. Швидкий сніданок вперше презентував дещо з місцевої кухні, та про це згодом. Ми пішли на невелику прогулянку центральною частиною міста.

Мумбаї

Мумбаї

Бомбей, чи за сучасною транскрипцією Мумбаї шокували неймовірним поєднанням чисто колоніальної величі минулого й жалюгідністю буденного. Величезні добротні кам’яниці мали за сусідів якісь халупи, мало не на порозі колишній і діючих банків пакували сміття, а те, яке не пакували грілося під ясним індійським сонечком.

Мумбаї

Мумбаї

Мумбаї

Більше про Мумбаї — в окремому пості.

Дебільний зуб прикрашає вивіски всіх стоматологів світу. На деяких — його клони-мутанти, з очками.

Мумбаї

Гідрант.

Мумбаї

Пограбована електрошафа.

Мумбаї

Паркувальні тарифи.

Мумбаї

Не паркуватись!

Мумбаї

Каналізаційні труби часто прокладають зовні.

Мумбаї

Сходи для мазохістів.

Мумбаї

В обід ми вже мали вирушати в глиб країни.

Потяг на Нагпур виявився не настільки страшним, як можна було собі уявити. Невеличкі, забрані гратами віконечка, решітки між купе, грона з вентиляторів під стелею створювали певні асоціації з транспортом, для перевезення в’язнів.

При вході, як зрештою і під час дороги не спостерігалось жодного провідника. Пасажири й під час посадки, і в процесі навігації повністю автономні. Лише двічі потягом пройшовся суворого вигляду кондуктор, який звіряв наявність людей відповідно до проданих місць.

Індійські потяги

Індійські потяги

Індійські потяги

Деякі асоціації з потягом Львів-Рахів мають тут принципову відмінність. І справа не в українських провідниках, які зачасту воліють бухати всі в одному вагоні, а отже пасажири теж не мають з ними жодного клопоту.

Мова про те, що прямо на вході до вагону висить роздруківка з прізвищами пасажирів і їх місцями! Самі ж квитки на поїзд і автобус в Індії спокійно можна придбати заздалегідь через Інтернет, що ми, власне, і зробили.

Індійські потяги

На вагон — дві пари туалетів: ліворуч індійського типу, себто дірка у підлозі, праворуч — євроформат. Зранку виявилось, що у євротуалеті бурно наблювала якась індійська падла.

Всю дорогу з мінімальною нічною перервою вагонами суваються десятки продавців різноманітного краму й харчів. Має місце й централізоване харчування: вас переписують, а потім приносять замовлене.

Індійці надзвичайно полюбляють їздити з відкритими дверима вагонів. Я й сам здійснив свою давню мрію: покатався, сидячи ногами в низ, у дверях тамбура.

Індійські потяги

Недоїдки, тару і тому подібне заохочують викидати у вікно — жодних баків для сміття ми не помітили. Проте європеєць має бути європейцем навіть якщо він українець! Замість того, аби очистити вагон від зайвого негайно, ми сумлінно напакували кілька мішків і тішили ними себе залишок дороги.

Індійські потяги

— Ах, які ужасні ці індійські поїзди, — читав я десь в Інтернеті. — Там так брудно! А індуси босими ногами лізуть на полички і сплять на них без постелі. Це просто торба!

Так от, наші загальні чи плацкартні вагони й дизеля — переважно та сама торба. Співвітчизники там само лізуть з тими самими ногами на аналогічні полиці, так само розгортають з фольги яйця, овочі та курку й так само без постелі хроплять на верхніх поличках.

Штат Махараштра

Карта подорожі. Продовження подорожі. Інші нотатки мого індійського циклу.

Tags: мандри, фото, індія
Subscribe
Buy for 10 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 13 comments