Vadym Voityk (mr_brut) wrote,
Vadym Voityk
mr_brut

З тобою бути мій таємний знак

ЗНАМЕННЯ (KNOWING)

Виробництво: США, Велика Британія, 2009 рік
Режисер: Алекс Проякс
Жанр: фантастична драма
У ролях: Ніколас Кейдж, Роуз Бірн, Едріен Пікерінг
Прем’єра: 19 березня 2009 року
Бюджет: 50 млн. $
Каса: 155 млн. $


П’ятдесят років тому провінційна американська початкова школа готується до урочистого відкриття. На таку подію рада школи вирішує закласти капсулу часу. Ви певно й самі пригадуєте цю традицію. Скажімо, в моїй рідній школі на стіні бентежила допитливих учнів металева комірка з написом “Відкрити в 2000 році”.

bscap0001 bscap0002

Нічого толкового такі послання в майбутнє не містять, і американське – не виняток. Діти, як могли, повинні були намалювати як виглядатиме майбутнє. Ці творіння пакували в конверти, підписували своїм прізвищем і складали в капсулу.

bscap0003 bscap0004

Лише маленька Люсінда замість роботів і космічних кораблів хутко виписує на великому аркуші цифру за цифрою. Як ще добре, що пророцтво потрапило до рук моцно бухаючого Джозефа Кестлера.

Вираз обличчя Ніколаса Кейджа настільки чітко зафіксувався ще з фільму “Пророк”, що всі подальші кінороботи актор може виконувати просто на одному диханні. Герой Кейджа, якому син приносить вже з сучасної школи послання 50-річної давнини, в алкогольному просвітлінні починає читати оте місиво з цифр.

bscap0008 bscap0009

Точкою відліку, само собою, стають цифри 9-11. Всі інші пару тисяч знаків після такого відкриття пішли під віски як в суху землю. Кестлер розуміє: перед ним повний список катастроф з датами, кількістю жертв і ще якимось цифрочками, які згодом виявляться координатами для систем мобільної навігації.

Залишається найпростіше – ідентифікувати катастрофи, які ще не встигли відбутись, і переконати усіх, що і він сам, і давно вже покійна хвора на голову Люсінда варті того, аби їх послухали.

bscap0007 bscap0006

Переконливості допомагає особиста участь Кестлера у кількох катастрофах. Спершу йому прямо на голову падає літак, потім на станцію метро влітає скажений потяг. Купа жертв і незмінний вираз обличчя Кейджа доводять, що його варто і вислухати. Хоч цього можна було б вже і не робити.

Усіляко допомагатиме рахувати наступних жертв онучка Люсінди, котра скрасить Кестлеру його пророчу метушню. Спершу мене дещо здивувало, що дівчинка розписала всі катастрофи лише на 50 років (тобто якщо їй не дали, то чого вона не продовжила на іншому уроці малювання?), але потім все стало на свої місця. Сценаристи не підкачали (не дарма ж сценарій переписували повністю): просто катастроф більше не буде в принципі.

bscap0010 bscap0011

Не буду далі переказувати, тим більше що мало що й лишилося. Палаючий літак це гарно, як і наркоманські пейзажі в кінці. Але я по-наївності чекав – ні, не від Кейджи, а від режисера чудової стрічки “Я, робот” – чогось конкретнішого. Чекав марно. Бо, якщо уявляти, що у якості моралі тут служать два кроля, яких добрі діти тягнуть з собою на поталу нещасним чужим світам – то це не мораль, а порнографія.

Tags: кіно
Subscribe
Buy for 10 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 1 comment